Tilaus- ja sopimusehdot

Voimassa 13.01.2020 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy:

Haltija Group Oy
Y-tunnus: 2412395-3
Osoite: Koivuhaantie 2–4 D, 01510 Vantaa
Puhelin: +358 9 612 2250

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Maksaminen

Verkkokaupan kautta tilatuille tuotteille tarjoamme seuraavat maksutavat:

Pankkimaksutavat
OP, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, POP Pankki, Ålandsbanken, Nordea, Danske Bank, Siirto

Korttimaksutavat
Visa, MasterCard

Verkkokaupan maksutavat tarjoaa Checkout Finland Oy, y-tunnus 2196606-6.
Lisätietoja:
https://www.checkout.fi/kuluttajille
Maksutapojen maksuehdot:
https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot

Yritysasiakkaillemme tarjoamme laskutuksen kaikille tilaustavoille. Ennen ensimmäistä tilausta, lähetäthän yrityksesi tiedot osoittteeseen verkkokauppa@haltija.fi tai soitat asiakaspalveluumme 09 612 2250. Tarkistamme yrityksesi tiedot y-tunnuksella.

 

  1. Yleiset ehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Haltija Group Oy:n (Y-tunnus: 2412395-3) sekä sen konserniyhtiöiden  ja sen asiakkaiden (myöhemmin Asiakas) välisessä kauppasuhteessa silloin, kun asiointi tapahtuu verkkokaupassa (myöhemmin Haltijan verkkokauppa). Haltijalla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Haltija Group Oy:n kotisivuilta (www.haltija.fi).

Haltija Group Oy  ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Haltijan verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Haltijan verkkokauppa on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Asioidessaan Haltijan verkkokaupassa Asiakkaan  edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

  1. Asiakas ja tietosuoja

Haltijan verkkokauppa palvelee kaikkia täysi-ikäisiä kuluttaja-asiakkaita  sekä ja yritysasiakkaita. Haltijan verkkokaupan tuotteita toimitetaan vain Suomeen. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Haltija Group Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Haltija Group Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Haltija Group Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa www.haltija.fi . Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Haltija Group Oy:n  asiakaspalveluun. 

Haltijan verkkokauppa käyttää sivustollaan evästeitä (Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisten tuotesuositusten tarjoamiseksi Asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Haltijan verkkokauppa tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Haltijan verkkokaupan sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

  1. Verkkokaupan hinnasto

Haltijan verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, ilman toimituskustannuksia,  ellei toisin varta vasten ole mainittu. Jos Haltijan verkkokaupan hinnastossa on selviä hintavirheitä, virheellinen tuotehinta ei sido Haltijan verkkokauppaa myymään tuotetta kyseiseen hintaan, jos voidaan olettaa Asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, Haltijan verkkokauppa toimittaa sen tilaushetken hinnalla.

Haltijan verkkokauppa pidättää  oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Muutoksista ilmoitetaan Haltijan verkkokaupan etusivulla. Hintojen ja toimituskulujen muutokset koskevat muutosten voimaan tulon jälkeisiä tilauksia.

  1. Tuotteiden tilaaminen 

Tuotteet  tilataan Haltijan verkkokaupassa siirtämällä valitut tuotteet  ostoskoriin.  Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Kirjautuneen tilauksen jälkeen Asiakkaan  antamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Tilausvahvistus viestin yhteydessä Asiakas saa myös peruuttamislomakkeen, mikäli hän aikoo käyttää oikeuttaa peruuttaa kauppa (ks. luku 7).

Haltija Group Oy voi hylätä Asiakkaan tilauksen muun muassa mikäli asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä.

  1. Maksaminen

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvä Haltijan verkkokaupan sivuilta. Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta Haltija Group Oy:n asiakaspalvelun kautta osoitteesta verkkokauppa@haltija.fi

  1. Toimittaminen

Haltijan verkkokauppa tarjoaa maan kattavan kuljetuspalvelun. Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta pois lukien viikonloput ja arkipyhät. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jossa kaikki tilauksen sisältämät tuotteet ovat Haltijan verkkokaupan varastossa varattuina tilaukseen, ja tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Tuotteiden toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä tuotekohtaisesti ja vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Haltijan verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Haltijan  verkkokaupan etusivulla.

  1. Tuotteen palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalla  on kuluttajansuojalain (KSL) mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta (peruuttamisoikeus). Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Peruuttaminen tehdään käyttämällä tilausvahvistuksen yhteydessä Haltijan verkkokaupan lähettämää peruuttamislomaketta. Lomake on myös täytettävissä www.haltija.fi verkkosivuilla. Palautuksesta on oltava yhteydessä Haltijan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@haltija.fi tai 09 612 2250.

Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Asiakkaan vaatimusten tai henkilökohtaisten tarpeiden mukaisesti (esimerkiksi yksilöllisesti sovitettavat apuvälineet). 

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain  6. luvun mukaisesti.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Tuotteet voi palauttaa Postin maksuttomalla asiakaspalautuksella. Haltijan verkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta. 

Mikäli Asiakas käyttää Haltijan verkkokaupan ohjeiden vastaista palautuskanavaa Asiakas vastaa täysimääräisesti sen aiheuttamista kuluista. Erikoiskuljetusta vaativaa tuotetta palauttaessaan Asiakkaan tulee olla ennakkoon yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@haltija.fi). Erikoiskuljetusta vaativalla tuotteella tarkoitetaan tuotetta, joka on saapunut Asiakkaalle erikoiskuljetuksella. 

Yritysasiakkaiden tekemillä tilauksilla on  14 vuorokauden palautusoikeus. Palautuksen kustannuksia ja erikoiskuljetusta vaativien tuotteiden osalta ehdot ovat vastaavat kuin kuluttaja-asiakkailla.

Tuotteita ei voi palauttaa suoraan Haltija Group Oy:n toimipisteisiin. 

Asiakkaan tulee säilyttää kaikki tuotepalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes tieto palautuksen vastaanottamisesta on saapunut Haltija Group Oy:ltä. 

  1. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on  velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti.  Haltijan verkkokauppa ei ole  vastuussa Asiakkaan toimista aiheutuneista vahingoista. 

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tehtyä  tilausta, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluun asiakaspalvelu@haltija.fi.  Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

  1. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään kuitin tai muun todistuksen ostosta reklamoidun tuotteen palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Haltija Group Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset Asiakkaalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@haltija.fi tai täyttää reklamaatiolomake verkkosivulla www.haltija.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet veloituksetta kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Haltija Group Oy:tä  vastaan sen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Asiakas asuu. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Haltija Group Oy:n  kotipaikan käräjäoikeudessa.

Haltija Group Oy ei korvaa Asiakkaan asiamieskuluja, jotka aiheutuvat erimielisyyksien ratkaisemisesta. Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua kuluttajille erimielisyyksien ratkaisemiseen.

  1. Yritysasiakkaiden lisäehdot

Haltijan verkkokauppa ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Haltija Group Oy:n  korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen päättää Haltija Group Oy:n  vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Haltija Group Oy  pidättää oikeuden ohjata Haltijan verkkokaupan yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. 

Yrityslaskulla ostaminen

Yritysasasiakkailla on  mahdollisuus tehdä Haltijan verkkokaupassa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun Asiakas valitsee  maksutavaksi yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella.  Erääntyneiden saatavien viivästyskorko on 7 % listättynä korkolain mukaisella viitekorolla. Maksuhuomautuksesta veloitetaan  viisi (5,00) euroa. 

Haltijan verkkokauppa  ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Haltija Group Oy  ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla Asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen ylivoimaisesta esteestä johtuen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön Asiakas hyväksyy kiistattomasti Haltijan verkkokaupan  sopimusehdot. Mahdollisia Asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Haltijan verkkokaupan  sopimusehtojen kanssa.

 

Haltija Group Oy