Voimassa 13.01.2020 alkaen
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy:
Haltija Group Oy
Y-tunnus: 2412395-3
Osoite: Koivuhaantie 2–4 D, 01510 Vantaa
Puhelin: +358 9 612 2250
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Maksaminen
Verkkokaupan kautta tilatuille tuotteille tarjoamme seuraavat maksutavat:
Pankkimaksutavat
OP, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, POP Pankki, Ålandsbanken, Nordea, Danske Bank, Siirto
Korttimaksutavat
Visa, MasterCard
Verkkokaupan maksutavat tarjoaa Checkout Finland Oy, y-tunnus 2196606-6.
Lisätietoja:
https://www.checkout.fi/kuluttajille
Maksutapojen maksuehdot:
https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot
Yritysasiakkaillemme tarjoamme laskutuksen kaikille tilaustavoille. Ennen ensimmäistä tilausta, lähetäthän yrityksesi tiedot osoittteeseen verkkokauppa@haltija.fi tai soitat asiakaspalveluumme 09 612 2250. Tarkistamme yrityksesi tiedot y-tunnuksella.
-
Yleiset ehdot
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Haltija Group Oy:n (Y-tunnus: 2412395-3) sekä sen konserniyhtiöiden ja sen asiakkaiden (myöhemmin Asiakas) välisessä kauppasuhteessa silloin, kun asiointi tapahtuu verkkokaupassa (myöhemmin Haltijan verkkokauppa). Haltijalla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Haltija Group Oy:n kotisivuilta (www.haltija.fi).
Haltija Group Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Haltijan verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Haltijan verkkokauppa on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
Asioidessaan Haltijan verkkokaupassa Asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.
-
Asiakas ja tietosuoja
Haltijan verkkokauppa palvelee kaikkia täysi-ikäisiä kuluttaja-asiakkaita sekä ja yritysasiakkaita. Haltijan verkkokaupan tuotteita toimitetaan vain Suomeen. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Haltija Group Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Haltija Group Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Haltija Group Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa www.haltija.fi . Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Haltija Group Oy:n asiakaspalveluun.
Haltijan verkkokauppa käyttää sivustollaan evästeitä (Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisten tuotesuositusten tarjoamiseksi Asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Haltijan verkkokauppa tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Haltijan verkkokaupan sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.
-
Verkkokaupan hinnasto
Haltijan verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, ilman toimituskustannuksia, ellei toisin varta vasten ole mainittu. Jos Haltijan verkkokaupan hinnastossa on selviä hintavirheitä, virheellinen tuotehinta ei sido Haltijan verkkokauppaa myymään tuotetta kyseiseen hintaan, jos voidaan olettaa Asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, Haltijan verkkokauppa toimittaa sen tilaushetken hinnalla.
Haltijan verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Muutoksista ilmoitetaan Haltijan verkkokaupan etusivulla. Hintojen ja toimituskulujen muutokset koskevat muutosten voimaan tulon jälkeisiä tilauksia.
-
Tuotteiden tilaaminen
Tuotteet tilataan Haltijan verkkokaupassa siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Kirjautuneen tilauksen jälkeen Asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Tilausvahvistus viestin yhteydessä Asiakas saa myös ohjeet tilauksen peruuttamiseen, mikäli hän aikoo käyttää oikeuttaa peruuttaa kauppa (ks. luku 7).
Haltija Group Oy voi hylätä Asiakkaan tilauksen muun muassa mikäli asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä.
-
Maksaminen
Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvä Haltijan verkkokaupan sivuilta. Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta Haltija Group Oy:n asiakaspalvelun kautta osoitteesta verkkokauppa@haltija.fi
-
Toimittaminen
Haltijan verkkokauppa tarjoaa maan kattavan kuljetuspalvelun. Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta pois lukien viikonloput ja arkipyhät. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jossa kaikki tilauksen sisältämät tuotteet ovat Haltijan verkkokaupan varastossa varattuina tilaukseen, ja tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Toimituskulut
Postipaketti: 8,90 € (sis. alv.)
Express -paketti (yrityksille): 23,56 € (sis. alv.)
Kotiintoimitus: 17,00 € (sis. alv.)
Rahti: 43,40 € (sis. alv.)
Sopimusasiakkaille toimituskulut sopimuksen mukaan.
Jos tilaukselle jää jälkitoimitettavia tuotteita, toimitetaan koko tilaus kerralla. Ilmoitus jälkitoimituksesta näkyy lisättäessä tuotteita ostoskoriin
Tuotteiden toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä tuotekohtaisesti ja vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Haltijan verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Haltijan verkkokaupan etusivulla.
Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä. Tietojen puuttuessa toimitetaan paperinen ilmoitus vain Postin toimipisteistä noudettaville lähetyksille.
Muistutusviesti toimitetaan 4. päivänä lähetyksen saapumisesta tekstiviestillä, sähköpostilla ja mobiilisovelluksella. 8. päivänä toimitetaan halutessa maksullinen muistutus kirjeenä. Paketin voi noutaa postista esittämällä saapumisilmoituksen / lähetystunnuksen ja henkilöllisyystodistuksen. Pakettiautomaatista lähetys noudetaan lokerokoodilla. Palvelupisteessä ja pakettiautomaateissa paketin säilytysaika on 7 vrk. Noutopisteet sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella paikoissa, joissa on laajat aukioloajat, usein myös viikonloppuisin ja iltaisin.
Express-paketin vastaanottaminen
Lähetys toimitetaan osoitekorttiin merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavaksi työpäiväksi, asiakkaalle ovelle ja luovutetaan kuittausta vastaan. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys Postilla. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan vastaanottajan lähimpään lähipostiin noudettavaksi. Lähetys palautuu lähettäjälle, jos sitä ei noudeta säilytysajan päätyttyä.
Kotipaketin vastaanottaminen
Toimitamme lähetykset vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen. Otamme kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys – tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen.
Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.
Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö paperisena. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.
-
Tuotteen palauttaminen
Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain (KSL) mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta (peruuttamisoikeus). Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Peruuttaminen tehdään käyttämällä tilausvahvistuksen yhteydessä Haltijan verkkokaupan lähettämää peruuttamislomaketta. Lomake on myös täytettävissä www.haltija.fi verkkosivuilla. Palautuksesta on oltava yhteydessä Haltijan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@haltija.fi tai 09 612 2250.
Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Asiakkaan vaatimusten tai henkilökohtaisten tarpeiden mukaisesti (esimerkiksi yksilöllisesti sovitettavat apuvälineet).
Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole enää myyntikelpoinen.
Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti.
Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Tuotteet voi palauttaa Postin maksuttomalla asiakaspalautuksella. Haltijan verkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta.
Mikäli Asiakas käyttää Haltijan verkkokaupan ohjeiden vastaista palautuskanavaa Asiakas vastaa täysimääräisesti sen aiheuttamista kuluista. Erikoiskuljetusta vaativaa tuotetta palauttaessaan Asiakkaan tulee olla ennakkoon yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@haltija.fi). Erikoiskuljetusta vaativalla tuotteella tarkoitetaan tuotetta, joka on saapunut Asiakkaalle erikoiskuljetuksella.
Yritysasiakkaiden tekemillä tilauksilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautuksen kustannuksia ja erikoiskuljetusta vaativien tuotteiden osalta ehdot ovat vastaavat kuin kuluttaja-asiakkailla.
Tuotteita ei voi palauttaa suoraan Haltija Group Oy:n toimipisteisiin.
Asiakkaan tulee säilyttää kaikki tuotepalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes tieto palautuksen vastaanottamisesta on saapunut Haltija Group Oy:ltä.
-
Takuu, tuki ja virhevastuu
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.
Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Haltijan verkkokauppa ei ole vastuussa Asiakkaan toimista aiheutuneista vahingoista.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tehtyä tilausta, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluun asiakaspalvelu@haltija.fi. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.
-
Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään kuitin tai muun todistuksen ostosta reklamoidun tuotteen palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Haltija Group Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset Asiakkaalta.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@haltija.fi tai täyttää reklamaatiolomake verkkosivulla www.haltija.fi.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet veloituksetta kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Haltija Group Oy:tä vastaan sen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Asiakas asuu. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Haltija Group Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.
Haltija Group Oy ei korvaa Asiakkaan asiamieskuluja, jotka aiheutuvat erimielisyyksien ratkaisemisesta. Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua kuluttajille erimielisyyksien ratkaisemiseen.
-
Yritysasiakkaiden lisäehdot
Haltijan verkkokauppa ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Haltija Group Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.
Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen päättää Haltija Group Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.
Haltija Group Oy pidättää oikeuden ohjata Haltijan verkkokaupan yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa.
Yrityslaskulla ostaminen
Yritysasasiakkailla on mahdollisuus tehdä Haltijan verkkokaupassa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun Asiakas valitsee maksutavaksi yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella. Erääntyneiden saatavien viivästyskorko on 7 % listättynä korkolain mukaisella viitekorolla. Maksuhuomautuksesta veloitetaan viisi (5,00) euroa.
Haltijan verkkokauppa ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Haltija Group Oy ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla Asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen ylivoimaisesta esteestä johtuen.
Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön Asiakas hyväksyy kiistattomasti Haltijan verkkokaupan sopimusehdot. Mahdollisia Asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Haltijan verkkokaupan sopimusehtojen kanssa.
Haltija Group Oy