Vanhusten kotona asuminen turvattava yksilöllisillä ratkaisuilla ja toimintavälineillä

Vältetään riskit, vältytään vahingoilta

Ikääntyneet kotona asuvat tarvitsevat toimintavälineitä itsenäisen selviytymisen avuksi!

75 vuotta täyttäneillä jopa 80–90 % kaikista raportoiduista kotitapaturmista on kaatumisia tai liukastumisia. Yli 80 % heistä tarvitsi kaatumisen seurauksena hoitoa kodin ulkopuolella. Lonkkamurtuma on yksi niistä syistä, joiden takia iäkäs henkilö saattaa joutua pitkäaikaishoitoon.

Koti Haltija -konseptin tavoitteena on ikääntyvän omannäköisen, elämänmakuisen elämän jatkuminen ja laitoshoidon tarpeen välttäminen. Tavoitteena on ennaltaehkäistä kaatumisia, tukea ikääntyvän omatoimista ja itsenäistä suoriutumista kodissaan sekä mahdollistaa liikkuminen turvallisesti niin kotiympäristössä kuin sen ulkopuolellakin. Koti Haltija konsepti perustuu arjen askareiden kuntouttavaan vaikutukseen. Se edellyttää tarkoituksenmukaisten välineiden järjestämistä ikääntyville.

Mikä on Haltija?

Haltija Group Oy on valtakunnallisesti palveleva suomalainen apuvälinealan yritys. Tarjoamme kattavat ja yksilölliset apuvälineratkaisut ja -palvelut asiakkaidemme erilaisiin tarpeisiin, arjen askareisiin, liikkumisesta kommunikointiin ja päivittäisiin hoito- ja hygieniatuotteisiin. Asiantuntijamme ovat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia. Mahdollistamme hyvän ja toimintakykyisen elämän eri ikäisille asiakkaillemme erilaisiin elämäntilanteisiin. Tutustu meihin www.haltija.fi.

Haltijan ainutlaatuinen hoivasänky esillä asuntomessuilla Lapinjärvi -talossa:

Markkinoiden matalimmalle säädettävä Floorbed-hoitosänky (kuvassa) takaa turvalliset ja rauhalliset unet niin kotona kuin palvelukodeissakin, haastavissakin tilanteissa. Sängystä putoamista ei enää tarvitse pelätä. Se voidaan laskea lähes lattiatasoon (7 cm korkeuteen).

Floorbed. Sängyn korkeuden säätömahdollisuus välillä 7-80 cm.

Lisätietoa Medialle:
Minna Hiltunen