Haltija Group Oy siirtyy osaksi Berner-konsernia

Asiakastiedote 2.11.2021

Arvoisa asiakkaamme

Haltija Group Oy siirtyy osaksi Berner-konsernia ja saa siitä kehitystahtoisen omistajan. Yrityskaupalla Berner kasvattaa edelleen asemaansa terveysteknologiatuotteiden merkittävänä toimijana yhtiön strategian mukaisesti ja luo apuvälinealan johtavaksi toimijaksi nousseelle Haltijalle mahdollisuudet kasvaviin panostuksiin asiakaskunnassaan. Erityisen merkittäväksi Haltijassa koetaan  yhtiön pysyminen kotimaisessa omistuksessa. Perheomisteinen Berner on lisäksi arvopohjaltaan luonteva omistaja pienyrityksistä muodostuneelle Haltijalle. Kauppa edellyttää vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Yrityskauppa täydentää Berner Pro -liiketoiminta-alueen tuote- ja palveluvalikoimaa, joka kattaa nykyisellään muun muassa infektioiden torjunnan, henkilöhygienian, kirurgian, suojauksen, laboratorioiden ja ammattipuhtauden tuotteita. Yrityksillä ei ole päällekkäisyyttä tuotteiden, päämiesten eikä palvelujen suhteen, joten ne täydentävät hyvin toistensa tarjoomaa. Se mahdollistaa molemminpuolisen osaamisen ja yhteistyöverkoston laajentamisen. Haltijan asiakaskunta hyötyy uuden omistajan myötä kasvavasta tarjoomasta sekä alalla edelläkävijyyttä edustavista  käytännöistä muun muassa kestävän kehityksen suhteen.

Yrityskaupalla ei ole vaikutusta yritysten välittömiin toimintoihin.  Se ei myöskään vaikuta Haltijan voimassa oleviin sopimuksiin, asiakassuhteisiin, toimintatapoihin eikä yhteyshenkilöverkostoon. Kauppa ei siten edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä.

Lisätietoja:
Leena Munter
toimitusjohtaja, Haltija Group
puh: 050 336 0842

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen neljän liiketoiminta-alueen perheyritys. Tunnettuja oman Heinäveden-tuotannon brändejämme ovat mm. LV, Heti ja XZ. Berner Pro -liiketoiminta-alue on ammattilaisen strateginen kumppani ja sen erikoisosaamisemme keskittyy terveydenhuoltoon, laboratorioalaan, eläinten hyvinvointiin sekä ammattisiivoukseen ja keittiöhygieniaan. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 324,3 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 536. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Baltiassa. Olemme sitoutuneet vastuullisuutemme jatkuvaan kehittämiseen #huomisenpuolustaja. www.berner.fi

Haltija Group Oy palvelee valtakunnallisesti terveydenhuollon julkisen ja yksityisen sektorin ammattilaisia sekä hyvinvoinnistaan kiinnostuneita kuluttajia apuvälineisiin, hoitotarvikkeisiin sekä ortoosi- ja tukituotteisiin liittyvissä ratkaisuissa. Alan kattavin huolto-, puhdistus- ja vuokrauspalvelu mahdollistaa apuvälinetekniikan turvallisen käytön ja oikea-aikaisen saatavuuden. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 25,5 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa 120 henkilöä. www.haltija.fi